Instapost – Fra studie til arbejdsliv (Bog)

12

📖: Fra studie til arbejdsliv – F**k er der sådan nogen idioter herude.⠀ 📖: @frydenlundforlaget 📖: 2016⠀

14 anonyme akademikere deler deres oplevelser og erfaringer med overgangen fra livet som studerende til deres første fuldtidsjob.⠀

📚⠀

Som en der elsker at forstå, katalogisere og se indad, har bogen “Fra studie til arbejdsliv” været en fantastisk guide til de følelser, frustrationer og forandringer der opstår ved overgangen til job. Jeg har været på fuldtidsmarkedet i næsten 2 år, men føler stadig nogengange at jeg egentlig mest identificere mig som studerende. Igennem de 14 fortællinger besøger vi flere forskellige arbejdspladser, miljøer og sidst men ikke mindst stillinger. Der bliver fortalt om første arbejdsdage, betydningen af kolleger, at skulle tackle nye opgaver og hvordan det er når hverdagen ikke lever op til egne håb og fantasier. Jeg ser bogen som et fantastisk værktøj til at forstå egen situation, og at reflektere over de oplevelser der er uundgåelige som udbrændthed, ensomhed og det næsten ekstreme skift der sker i ansvar. Jeg hørte om bogen hos Ida Burcardi, som også fortjener et stort A+ i samme ombæring. Bogen anbefales til alle der stadig er i starten af deres akademiske arbejdsliv, men faktisk også til ældre kollegaer for at holde fast hvordan det engang har været.⠀

 Jeg giver bogen 5/5
Andre bøger med 5 stjerner

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.