Anmeldelse: Eftersmag (Bog)

[Reklame/anmeldereksemplar fra forlaget]⠀⠀
📖: Eftersmag 📖: Brændpunkt 📖: 2018⠀⠀

“Sarah har succes i sin forretning, er kæreste med Thomas, men er ikke helt tilfreds. Hun elsker ham ikke, så hun siger farvel og en ny fremtid og kærlighed venter.” – Bibliotekets beskrivelse⠀

📚⁣

Eftersmag bliver ikke kaldet en erotisk roman af forlaget, og selvom den teknisk set ikke er det, deler bogen mange stilistiske træk med genren. Sarah er en hovedperson med ben i næsen og et næsten apatisk blik på eget liv. som tør tage de svære valg. Det er forfriskende med en kvindelige hovedrolle der er ovenpå både økonomisk og seksuelt, og det er dejligt at Sarah har en “fuck dig” attitude som hendes omstændigheder også bakker hende op i. Bogen er en debut, og selvom den er gennemarbejdet med lækker kvalitet og en flot grafisk opsætning (selvom billedet på forsiden og bagsiden er genbrugt, og en “kontor”kvinde i høje hæle sender bestemte signaler) så er sproget nogen steder enten så simpelt i dialogen at jeg bliver tabt som læser, eller så indforstået at jeg decideret blev nød til at slå udtryk op undervejs, og normalt ser jeg mig selv som en person med et relativt stort ordforråd. Til tekstens forsvar, skal det dog siges at jeg med det samme kunne forestille mig kvinden der taler sådan. Den kvinde er bare ikke mig. Jeg ved at jeg “burde” være mest interesseret i mystiske, spændende og interessante Rune, men jeg blev lagt mere fanget af Sarahs kvindelige ansatte, som hun har et kort men intenst “forhold” til. Jeg blev dog blev både lidt skuffet og trist da det viste sig at deres interne relation ikke var andet end en måde at få Sarah videre på, og give læseren lidt eksotisk guf. Bogen anbefales hvis du gerne vil læse en romantisk/”erotisk” novelle uden for meget humor a la Kinsella, og uden det helt hardcore fra bøger som Fifty Shades og andet i den mere rå del af genren. Bogen er netop nu på udsalg på Saxo, så hvis du er kvinde midt i livet, som mangler en god sommerhusbog eller noget at læse ved poolen, er “Eftersmag” oplagt.⠀

⠀⁣⠀⠀⠀ Jeg giver bogen 2/5 ⭐⁣

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.