Instapost – Bedstemor Huldas bibliotek (Bog)

19

 📖: Bedstemor Huldas bibliotek 📖: Forlaget Torgad 📖: 2010⁣⁣⠀

I en verden hvor forældre glædeligt forgælder sig til fængselsstraffe for at få det nyeste nye står 11 årige Albertina pludselig helt alene tilbage i en verden hvor ingen vil hende det godt – bortset fra den mystiske kvinde der en dag dukker op og kalder sig selv bedstemor Hulda.⁣⠀

📚⁣⁣⠀

Bedstemor Huldas bibliotek er en bog jeg virkelig virkelig gerne ville have synes om. Jeg gør det bare ikke. Jeg ved ikke om det er en kombination af den ekstremt hævede pegefinger og det ubehag jeg føler ved tegningers æstetik (shout out til “Grumme historier for grummesomme børn” der har ødelagt mig for evigt), men det fungerer bare ikke. I princippet er historien om børns oprør mod et totalitært kapitalistisk samfund jo spændende og bibliotekarhjertet bliver da også lykkeligt når det siges at bøgerne er den eneste vej frem, meeeen. Heldigvis er min mening ikke den vigtigste i verden, og bogen anbefales til unge læsere af dystopi, til børn med kærlighed for Roald Dahl som kan undvære Quentin Blakes streg, og Fahrenheit 451.⁣⠀

 Jeg giver bogen 1/5 ⭐⁣⁣
Andre bøger med 1 stjerne

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.