Min bogreol

Siden jeg var helt lille har jeg elsket bøger. Jeg kunne bruge timevis på at ordne, sortere og derefter omrokere mine mangaer, hvilket er den første rigtige type bøger jeg selv kan huske at jeg aktivt har samlet på. Jeg har ihvertald tømt mangt en opvaskemaskine i mit barndomshjem for at spare sammen til Ranma 1/2, Love Hina og Mesterdetektiven Conan.

I dag er det dog ikke så meget mangaerne der fylder i den bogreol jeg kigger på hver dag, men mere min stadig voksende samling af klassisk skønlitteratur. Tegneserierne af både vestlig og østlig slags er i høj grad blevet sendt i eksil enten i stuen, eller under sengen hvor de venter på at interesse  for dem vender tilbage.

Jeg er en meget visual person, der bliver utrolig forstyrret af “støj”, hvilket stemmer meget dårligt overens med min distræte og rodede væremåde. Heldigvis er det nemt at holde en bogreol forholdsvis ren når den først er sorteret.

image

Som I kan se er der i denne omgang blevet satset på farve- og højdesortering da jeg synes det giver det mest rolige udtryk.

image

Ideen er snuppet i denne udførsel fra min allerkæreste Astrid (IG @strangestkiddo) da hun er typen der godt gider tage diskussionen om hvorfor en farveopsætning er vigtigt, men endnu mere fordi hun forstår at udtrykke det jeg ikke selv kan i forhold til hvorfor regnebueopstillingen ikke er løsningen på alt, selvom pinterest insisterer på noget andet.

image

Min gamle opstilling var efter forfatter efternavn og højde. Ideelt ville en klassisk genre og efternavns opsætning nok være bedst, men siden min samling stadig er så lille (Under 400 bøger, eksklusiv tegneserier og børnebøger). Giver det nuværende system mening for mig.

image

2 thoughts on “Min bogreol

Skriv et svar

