Anmeldelse: We were Liars (Bog)

10632489_899007370136320_2119024749_n

Forfatter: E. Lockhart
Udgivet: 2014
Forlag: Hot Key Books.

“We Were Liars” er en gribende roman om en sommer for en gruppe overklasseunge. Cadences familie holder familietræf hver sommer på deres private ø, Beechwood Island. De tre ældste fætre og kusiner bruger tiden på at drive rundt sammen med vennen Gat, som Cadence en sommer bliver voldsomt forelsket i.”

Jeg har en svaghed for aristokrater, there, I said it. Jeg elsker det ekstravagante, det dekadente, min yndlings familie i Harry Potter er Malfoy familien, jeg er forelsket livsstilen og særligt livs synet hos dem der har flere penge end de har moral. Sådan en type familie er Cadences og jeg slugte det hele råt.
Bogen er letlæselig, spændende og hurtig at komme igennem. Cadences er vores fortæller, men grundet en ulykke er hun langt fra en pålidelig fortæller, hvilket giver hele historien et lag af mystik. For mig føltes det næsten som at læse en krimi, da jeg hele tiden var igang med at finde ud af hvad det egentlig var der var sket sidste sommer. Personerne er usympatiske og fantastiske i deres navlepilleri, manglende indsigt og ikke eksisterede empati.

Vil jeg anbefale den? Ja, men ikke til alle. Det er en bog hvor læseren skal være “vaks” og villig til selv at lægge arbejde i læsningen. Der er flere små digte og eventyr blandet ind imellem hovedhistorien, hvilket for mig var fedt, men som jeg ikke tror vil passe alle.

♥ ♥ ♥ ♥ ♡

Skriv et svar

