Anmeldelse: Thomas Alsop – The Hand of the Island (Tegneserie)

12084127_10208172516330463_1414035954_nForfatter: Chris Miskiewics
Illustrator: Palle Schmidt
Udgivelsesår: 2014
Forlag: Boom! Studios

“What would you do if you had the ability and responsibility to protect the island of Manhattan from supernatural forces of evil? Well, if you’re Thomas Alsop, you get a reality television show and make some money off of it, that’s what.”

I forbindelse med Aalborg Bibliotekernes deltagelse i Bookeater projektet bliver der afholdt Talentcamps i Aalborg, og en af dem er med Palle Schmidt som har illustreret tegneserien.

Jeg havde egentlig ikke nogen forventninger til Thomas Alsop da jeg købte den i Comic Express i Aalborg, det er ikke normalt en genre af tegneserie jeg læser da jeg ikke er meget til det mørke og dystre, men jeg blev utroligt positivt overrasket over det første album i serien! Mytologien i serien er godt gennemtænkt og sammenhængende, hvilket betyder meget for mig. Tegnestilen fungere rigtig godt til  historien, selvom det ikke er hvad jeg normalt vil finde flot.
Karakterne er ikke videre sympatiske, men de er i den grad interessante og så snart jeg får taget mig sammen skal jeg afsted og have hentet 2eren.

♥ ♥ ♥ ♡ ♡

Skriv et svar

