Anmeldelse: Unwritten (Tegneserie)

11820528_875070735917084_1883448357_nForfattere og tegnere: Mike Carey og Peter Gross
Udgivelsesår: 2010
Forlag: Vertigo.

“Read between the lines.
Tommy Taylor’s the main character in a series of fantasy novels that have become a cultural phenomenon. Fans gather on websites and at conventions to celebrate his magical stories and hope that his missing creator, Wilson Taylor, will someday resurface to write one last adventure.
But there’s one dangling plot thread: the REAL Tom Taylor, the son Wilson abandoned. THe inspiration for the magical boy wizard, Tom is now worshipped worldwide as a literary legend made flesh.
As Tom’s life begins to take on eerie and deadly parallels with Tommy’s, he’s drawn into a strange literary underworld with the power of storytelling is as strong as any spell”

Jeg indrømmer det, jeg elsker “The Unwritten” serien. Jeg blev syg for et stykke tid siden, og jeg brugte hele min dag i sengen på at genlæse store dele af serien. Unwritten er en klog serie men et utroligt godt opbygget univers og jeg det er en serie jeg har genlæst et par gange som jeg bliver ældre og klogere. Serien spiller og trækker på en lang række litterære værker og traditioner som jeg synes er utroligt spændende at følge og “opdage”. Det er blandt andet Unwritten der for to år siden fik sat mit klassiker kick igang, da jeg gerne ville forstå referencerne serien har til blandt andet Moby Dick og Frankenstein bedre.

Vil jeg anbefale den? Ja, men ikke til alle. Du skal have ihvertfald en basic forforståelse for en bred række af litterære genre, og du skal være klar på at læse en tekst tung tegneserie.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Skriv et svar

