Anmeldelse: Fucking Jøde (Bog)

11850313_440064279528424_320081541_nForfatter: Martin Krasnik
Udgivelsesår: 2014
Forlag: Bianco Luno

“Martin Krasnik er elsket og hadet, frygtet og beundret. Som tidens mest markante journalist og studievært deler han vandene. “Fucking jøde!” er efterhånden en lige så typisk kommentar i hans mailbox som “fedt, Martin!”
I denne bog fortæller han om sit arbejde som vært på Deadline og om at være en offentlig kendt person. Han har altid sagt, at der ikke findes antisemitisme i Danmark, men debatten om Mellemøsten og Martin Krasniks baggrund viste det modsatte.”

Fucking Jøde er på mange måder en bog jeg aldrig nogensinde havde regnet med at læse, men den her blog er blandt andet en udfordring til mig selv om at jeg skal læse bredere end jeg plejer. Fucking Jøde er flere kilometer fra hvilke bøger jeg normalt vælger til mig selv.
Kan ikke rigtig sige hvorfor at den røg med jeg da jeg så den i Zonen på Aalborg Bibliotek, jeg tror mit bedste bud er omslaget, da jeg ikke havde nogen anelse om hvem Martin Krasnik var før jeg begyndte at læse.
Jeg er ikke normalt typen der beskæftiger mig meget med 2. verdenskrig, det er jeg heldigvis priviligeret nok til at kunne vælge ikke at være, jeg er heller ikke en der troede at antisemitisme eksisterede i Danmark. Det gør den åbenbart.

Fucking Jøde var en utrolig lærerig bog og stærk læsning. Vil jeg anbefale den? Måske. Jeg ville ikke anbefale den til mig selv, men jeg er glad for at jeg har læst den.

♥ ♥ ♥ ♡ ♡

Skriv et svar

