Anmeldelse: Kære Dødsbog (Bog)

11426650_1490565917924644_469119556_nForfatter: Sanne Søndergaard
Udgivelsesår: 2008
Forlag: Roman Gyldendal

“Hvad jeg tænkte på? At FUCK det hele, mand! Jeg tjekker alligevel ud om en uge, så hvorfor ikke bare give den FULD SMADDER indtil da.

Agnes Jacobsen har fået nok af sit skodliv. Derfor har hun besluttet sig for at stoppe det den dag, hun fylder 15 år, dsv. om 12 dage, 1 time og 55 minutter…

En historie om mobning, om et skod-teenageliv, om lærere, der ingenting ser, om klassens lækre dreng, der kun har øje for klassens lækre Sille, om at føle sig HELT FORKERT, selvom man faktisk er meget normal, om at skamme sig over sine forældre, selvom de faktisk er ret søde, om hævn, om kærlighed… og om at tage livet alvorligt”

Hej og velkommen til endnu en Sanne Søndergaard bog. Jeg tror ikke at jeg nogensinde har læst Kære Dødsbog før, selvom det hele vejen igennem bogen føltes lidt som om at jeg havde alligevel.
Jeg synes den var fantastisk, og må muuuligvis indrømme at jeg hører “Celina Ree – Se dig selv” da Kære Dødsbog rammer lige ind i alt det had og skuffelse der kan være i et lille menneske der går i de sidste år i folkeskolen.
For mig var Agnes og hendes historie genkendelige, sjov, tragikomisk og smukt ærlig på rigtig mange punkter. Tror faktisk det er en af de bøger jeg er gladest for at jeg har læst i 2015, på en meget teenage agtig måde.

Jeg tror at alle har mødt ihvertfald en lille smule Sille i deres liv (og også selv været en Sille mod dem der lige var det længere nede på rangstigen)

Vil jeg anbefale den til nogen? Ja, selvom jeg måske ikke vil give den til den første og den vredeste teenager jeg kan finde. Synes jeg du, kære læser, skal læse den? Uden tvivl.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Skriv et svar

