Anmeldelse: Deltoras bælte; Stilhedens skove (Bog)

11191275_106333023041206_368792702_nForfatter: Emily Rodda
Udgivelsesår: 2003
Forlag: Borgen

“DELTORA er fuld af monstre og magi
Den onde Skyggeherre planlægger at invadere landet Deltora og gøre folket til sine slaver. Det eneste, der hindrer ham, er Deltoras Bælte med de syv magiske ædelsten, der har forunderlige kræfter.
Da ædelstenene bliver stjålet og gemt på mørke og frygtelige steder rundt omkring i riget, er der fri bane for Skyggeherren – og Deltora er fortabt.
I al hemmelighed, og kun med et håndtegnet kort som hjælp, begiver et umage par sig afsted på en farefuld rejse. Fast besluttede på at genfinde de tabte ædelsten og redde deres land fra tyrannen, kæmper de sig vej mod deres første mål – Stilhedens skov”

Jeg fik Deltoras bælte anbefalet, MEGET kraftigt af Boghjørnets kæreste Alex som er min studiegruppe makker. Jeg læste bogen på vej hjem til min mor i tog og halvvejs igennem kom jeg i tanke om at jeg egentlig har læst den et par gange før.
Min umiddelbare mening om den er at jeg er for gammel til at læse den, desværre. Jeg tror at hvis jeg havde været en 12-13 år havde den siddet lige i skabet, men bind 2 i serien får nu også en chance da jeg har det liggende!

Vil jeg anbefale den til nogen? Ja, men det skal enten være en der er ung, har svært ved at læse eller som lige er startet indenfor fantasygenren.

♥ ♡ ♡ ♡ ♡

Skriv et svar

