Anmeldelse: Rød vintersol (Tegneserie)

11349106_10207324094360444_1479875922_n

Forfatter: Anna Degnbol
Udgivelsesår: 2015
Forlag: Calibat

Universet ekspanderede, jorden roterede, vand frøs og is smeltede. Lidt blev til meget, blomst blev til muld, og stjerner løb om kap med lynets hast.
Rød Vintersol er en samling af fortællinger om livet og døden, om ensomhed og forelskelse og om mennesket og universet”

Jeg købte Rød Vintersol til Copenhagen Comics og det er jeg så glad for at jeg gjorde. Det er en samling af korte tegneserier og værker som Anna har produceret for at arbejde med en tegneblokade, og jeg er vild med resultatet.

Den er ligeså syret, underlig, vidunderlig og fantastisk som de andre ting hun har lavet. Jeg er som altid vild med Annas streg, og jeg elsker måde hun blander den vestlige tegnetradition med den asiatiske.

Vil jeg anbefale den? Ja ja ja, og regner endnu også med at låne den ud til så mange som muligt da jeg virkelig mener at den er et kig og en gennemlæsning værd!

Hvis du har lyst kan du læse et interview med Anna omkring Rød Vintersol inde på Idoart.dk Anna Degnbol | Rød Vintersol

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Skriv et svar

