Anmeldelse: Idolernes by (Bog)

11301603_10207294218893576_1754082785_nForfatter: Lise Bidstrup
Udgivelsesår: 2014
Forlag: Høst & Søn

“Liam er en vildt god danser, og hans største drøm er at blive udtaget til White Night og danse sig adgang til Idolernes by, Urban Populare. Byen, hvor alle de kendte og seje bor, byen hvor alt er nemt, hvor man gør det, man er bedst til: vælter sig i penge.
Liam får sin drøm opfyldt, men må erkende, at livet som kendt slet ikke er så lige til endda, og hvad er det mon for nogle mærkelige sedler og advarsler, der pludselig dukker op på hans dørmåtte…”

Som i måske kunne fornemme på min anmeldelse af Ready Player One er jeg ret vild med den genre som “Idolernes by” også er i. Idolernes by er anden bog i Urban-serien og for et stykke tid siden læste jeg Lise Bidstrups første bog Spillets by som var rigtig fed og anderledes.

Idolernes by holdt mig fast hele vejen igennem, og selvom jeg havde troet at jeg havde gennemskuet plottet viste det sig at jeg slet ikke havde gættet det alligevel! Jeg var og er også ret vild med slutningen og hvor troværdig den er, hvilket jeg desværre synes der er meget lidt af i den dystopiske genre. Der var derudover heller ikke noget romantisk subplot, hvilket jeg også synes var skønt, haha.

Vil jeg anbefale den? Mjahnm. Det er en god bog, men ikke den første bog jeg vil kaste efter nogen hvis de spørger efter en god dystopisk reality bog. Sammen med Spillets by udgør Urban-serien dog en rigtig god serie, som jeg med god samvittighed ville kunne anbefale til alle med den mindste interesse i den her type bøger.

♥ ♥ ♥ ♡ ♡

One thought on “Anmeldelse: Idolernes by (Bog)

Skriv et svar

