Anmeldelse: Sneungens sidste suk (Bog)

11326710_434568533392562_1361379294_nForfatter: Emil Blichfeldt – Illustationer: Anna Degnbol
Udgivelsesår: 2015
Forlag: Calibat

“Sneungen mærkede de salte tårer løbe ned ad kinderne, mens hun hjalp moren op i sengen. “Jeg skal nok hente brænde nu, jeg skal nok klare det, selvom jeg er lille og isvætterne hyler i vinden.” “Nej, det skal du ikke,” svarede en dyb, rumlende stemme bag hende. Sneungen vendte sit forgrædte ansigt fra moren i sengen. Fra hullet i gulvet kom noget op. Noget, der knagede og bragede, som sten der flækkede og brast

Sneungen er et eventyr, hvor to børn må sætte alt på spil for at redde deres forældre fra en skæbne værre end døden. Det er et godt og grumt eventyr for både piger og drenge”

Jeg må indrømme at en af de store grunde til at jeg selv ejer “Sneungens sidste suk” er at jeg samler på alt Anna er involveret i, haha. Jeg har kendt og kendt til hende i mange år efterhånden, jeg elsker hendes tegnestil og siden “When we where silent” har jeg købt alle hendes udgivelser. Da jeg var i Tyskland for at besøge Astrid havde hun en udgave af Sneungens sidste suk og da historien også virkede spændende købte jeg en udgave fra forlaget Calibat til Copenhagen Comics.

Sneungens sidste suk er en børnebog, men siden jeg gerne vil være børne/unge bibliotekar gør det mig ikke spor, jeg synes historien var spændende og intens lige til slutningen, hvilket er et kæmpe plus! Den minder mig meget om Neil Gaimans bog “Odd and the Frost Giant” som jeg læste i 2014.

Ville jeg anbefale den til nogen? Ja, og jeg ville også elske at læse den selv sammen med et barn. Hvis du selv elsker nordisk mytologi eller kender et barn der skal læses historie for så køb køb køb eller læs læs læs, haha.

Du kan finde flere af Annas ting på hendes hjemmeside: AnnaDegnbol.dk

♥ ♥ ♥ ♥ ♡

Skriv et svar

