Anmeldelse: Ready player one – Spillet om Oasis (Bog)

11418994_647468488730843_362471085_nForfatter: Ernest Cline
Udgivelsesår: 2013
Forlag: Tellerup

“Wade Watts søger rilflugt i det globale onlinespil OASIS, et virtuelt utopia med mere end 10.000 planeter og uendelige muligheder.
Et sted i dette virtuelle staraffenland har skaberen af OASIS, James Halliday, skjult en række gåder og udfordringer, som alle relateret til 1980’erne. Den person som først løser dem arver Hallidays enorme formue og kontrollen over OASIS! Men gåderne er svære.
En dag efter mange års søgen løser Wade endelig den første gåde, og så starter spillet om OASIS ….”

AAAARGØH, den her bog var bare SÅ GOD! Kender i det hvor at et fiktionelt univers er så godt og medrivende at du bliver helt forvirret over hvilken verden du reelt tilhører når du kigger op fra din bog? OASIS er den type bog og jeg var fuldstændig væk, sad endnu og læste den under bordet mens jeg var til et møde! Hovsa sovsa.

Jeg har en kæmpe svaghed for virtual reality “genren” og Oasis er fløjet direkte ind som min yndlingsbog nummer 2 indenfor den genre.

Kan jeg anbefale den? Ja, ja, ja, ja. Læs den læs den læs den medmindre du hader 80erne med en brændende passion, haha.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

7 thoughts on “Anmeldelse: Ready player one – Spillet om Oasis (Bog)

      1. Nope! I’m gonna read all the books 😛

        Ej, jeg ved det ikke – jeg har valgt nogen ud, men det er jo så svært at vælge. “Ready Player One” er dog på listen! 😀

        Like

Skriv et svar

