Anmeldelse: Horns (Bog)

kshdk - 9

Forfatter: Joe Hill.
Udgivelsesår: 2010
Forlag. Harper Fiction.

“Merrin Williams is dead, slaughtered under inexplicable circumstances, leaving her beloved boyfriend Ignatius Perrish as the only suspect. On the first anniversary of Merrin’s murder, Ig spends the night drunk and doing awful things. When he wakes the next morning he has a thunderous hangover… and horns growing from his temples. Ig possesses a terrible new power to go with this terrible new look – a macabre gift he intends to use to find the monster who killed his one true love. Being good and praying for the best got him nowhere. Now it’s time for revenge”

I februar kom jeg ind i stuen i min lejlighed efter at have været ude på uni, og fandt Astrid siddende fuldstændig opslugt af Horns og siden Astrid altid har god smag i alting blev jeg naturligvis nød til at læse den.

Horns var en besynderlig oplevelse, og faktisk en ret hård bog at læse. Jeg var en smule skuffet over den sidste halvdel af bogen, da jeg godt synes at de overnaturlige elementer i historien kunne overdrives og køres endnu længere ud end de blev.

Bogen arbejder med nogen utroligt interessante problemstillinger, og jeg må indrømme at jeg flere gange enten lagde bogen væk og stoppede helt med at læse, eller holdt en kort pause i historien for at tænke over de temaer den arbejder med.

Vil jeg anbefale den? Ja, det er dog en lidt special genre og også en hård bog at læse så jeg vil ikke nødvendigvis anbefale den til hvem som helst.

♥ ♥ ♥ ♡ ♡

Skriv et svar

