Anmeldelse: Eleanor og Park (Bog)

kshdk - 8
Forfatter: Rainbow Rowell
Udgivelsesår: 2014
Forlag: Gads Forlag

“Året er 1986. Stedet er Omaha, Nebraska. 16-årige Eleanor er netop flyttet til byen med sin mor og sine søskende – og sin utilregnelige stedfar.
Hun føler sig småtyk og forkert, og da hun stiger ind i skolebussen på sin første dag, falder hun omgående udenfor med sit ildrøde hår og sine hullede bukser fyldt med sikkerhedsnåle.

Der er kun en ledig plads. Ved siden af Park. Han er også udenfor, om end på sin egen måde.”

Sidste år læste jeg Fangirl af Rainbow Rowell på Mia-Maijas anbefaling, og den var jeg ret vild med så da jeg så Eleanor og Park på biblioteket og kom i tanke om at Mia-Maija havde købt den tænkte jeg det ikke kunne skade at tage den med hjem og give den et forsøg.

Jeg må indrømme at jeg virkelig ikke er særlig vild med eller imponeret over bogen. Fandt forholdet mellem Parks forældre meget mere interessant og kærlighedsfyldt end forholdet mellem ham og Eleanor. Ville langt hellere have læst en bog om forældrene, haha.
Den er flere steder beskrevet som “En af de bedste kærlighedsromaner”, men må indrømme at jeg slet ikke købte kærlighedshistorien som det spændende og centrale i bogen  på noget tidspunkt. Synes både Eleanor og Park virker meget mere forelskede i ideen om den anden end hvem den anden reelt er.
Jeg er derudover heller ikke særlig vild med hvordan Eleanors hjemmemiljø bliver behandlet i bogen og hvor meget det misbrug hende, hendes søskende og hendes mor bliver udsat for bliver ignoreret af alle.

Af gode ting synes jeg at deres snakke om X-men var ret søde og sjove, mens det at Eleanors mor havde danske rødder også var lidt morsomt, men jeg elsker også når danske traditioner bliver underligt forkvalkede og mudret sammen med de amerikanske. (Har nogen af jer nogesinde hørt om/fået dild kartofler til jul??)

Ville jeg anbefale bogen? Nej. Overhovedet ikke.
Var den fuldstændig ringe? Nej, men den var heller ikke en god læseoplevelse eller noget jeg kommer til at tænke tilbage på som noget særligt.

   ♥ ♡ ♡ ♡ ♡

4 thoughts on “Anmeldelse: Eleanor og Park (Bog)

  1. Åh, hvor ærgerligt at du har haft sådan en dårlig læseoplevelse med den!

    Ved mig er det stik modsat – jeg holdt meget af ‘Eleanor & Park’ og fandt ‘Fangirl’ god, men intetsigende. :p

    Like

    1. Jeg tror det kommer meget an på ens baggrund, haha 🙂 Jeg forstod nemlig hovedpersonen i Fangirl ret godt da jeg selv har haft og har mange nørdede interesser der ligger op af hendes.

      Tak for din kommentar :D! ❤

      Like

  2. Kunne ikke være mere enig! Det var slet ikke sådan en læseoplevelse, jeg forventede da jeg købte bogen (efter at have læst anmeldelser). Men en stor skuffelse var alt jeg fik. Kunne på intet tidspunkt relaterer til hverken Eleanor eller Park…

    Like

Skriv et svar

