Anmedelse: Den farveløse Tsukuru Tazakis pilgrimsår (Bog)

kshdk - 7

Forfatter: Haruki Murakami
Udgivelsesår: 2013
Forlag: Klim

“Tsukuru Tazaki og hans fire venner er udadskillelige gennem gymnasietiden. De tre drenge og to piger udgør den perfekte gruppe og vil altid høre sammen – forestiller de sig. Men kort tid efter gymnasiet slår de fir venner hånanden af ham. Noget er sket, men ingen af dem vil fortælle ham, hvad det er.
Seksten år senere fortæller Tsukuru sin veninde Sara om den skygge, vennernes afvisning har kastet over hans liv. Hun foreslår, at han opsøger de gamle venner og opklarer det mysterium, som har hjemsøgt ham siden dengang. Kun på den måde kan han ifølge hende forsone sig med sin fortid og åbne sig for en ny fremtid”

Jeg kender ikke meget til Murakamis forfatterskab, for mange år siden læste jeg en af hans andre bøger da en fyr jeg var vild med, var vild med den og det gav mig derfor noget vi kunne snakke samme om, høhø.

Jeg lagde mærke til Den farveløse Tsukuru Tazakis pilgrimsår flere gange på biblioteket, og det var særligt forsiden der interesserede mig så efter at jeg havde læst Helle Helles bog tænkte jeg at den skulle have en chance.

Jeg ved ikke hvad jeg forventede, men jeg var ikke skuffet på nogen måde. Murakami har en helt speciel, malende og opmærksomhedskrævende skrivestil hvilket jeg rigtig godt kan li.

Bogen har klart givet mig blod på tanden, i forhold til at læse mere fra samme forfatter, så hvis i har nogen forslag til hvilke af hans bøger jeg bare må læse så smid dem endelig i kommentarfeltet!

Ville jeg anbefale den til nogen? Ja. Jeg tror ikke det er en bog for alle, og det er en bog der skal have tid og som man rent indholdsmæssigt ikke skøjter igennem, men det har ofte også sin plads og værdi.

♥ ♥ ♥ ♡ ♡

2 thoughts on “Anmedelse: Den farveløse Tsukuru Tazakis pilgrimsår (Bog)

  1. Du bør læse 1Q84-trilogien… den er virkelig nice.
    Jeg læste også Norwegian Woods for to uger siden – den er også rigtig god, men meget melankolsk hele vejen igennem.
    Murakami har en magisk måde at få ligegyldige ting (eller ting som virker ligegyldige og selvfølgelige) til at lyde enormt spændende på 🙂

    Like

    1. Hej Sarah.

      En af mine veninder foreslog Norwegian Woods som jeg regner meget med at samle op, men nu tror jeg 1Q84 ryger med hvis biblioteket har den :D!
      Murakami skriver i den grad meget specielt, så glæder mig til at læse mere af hans forfatterskab :)!

      Like

Skriv et svar

