Anmeldelse: Hvis det er (Bog)

blogForfatter: Helle Helle
Udgivelsesår: 2014
Forlag: Samleren

““Hvis det er” handler om to vildfarne løbere, der under deres løbetur render på hinanden. Løberne befinder sig i en stor, jysk skov og grundet omstændighederne er de tvunget til at tilbringe intet mindre end en hel weekend sammen.”

Som i kan se på billedet lånte jeg “Hvis det er” på biblioteket, mest fordi jeg synes forsiden var pæn (haha), en af mine veninder havde nævnt den på Instagram, og fordi jeg aldrig har læst noget af Helle Helle. Det er ikke umiddelbart en genre af litteratur jeg normalt går efter, men jeg er glad for at jeg gav den chancen.
Jeg vidste intet om bogen da jeg startede med at læse den, og derfor var de første 3-4 kapitler ret forvirrende da jeg ikke engang kunne læse bagsideteksten grundet Aalborg Bibliotekernes stegkode, haha.
Den endte dog med at blive bedre og bedre efterhånden som jeg lærte karakterne at kende, jeg synes derudover også at det fungerede godt at blive kastet ind i historien “in medias re” da det for mig var et spændings moment igennem hele fortællingen. Jeg var derudover også ret vild med hvor beskyttende de to hovedpersoner endte med at være overfor hinanden, og det gjorde ikke mig noget at der gik mange kapitler før jeg havde en klar ide omkring personernes køn, alder og baggrund.

Ville jeg anbefale den til nogen? Nej, medmindre de allerede har læst noget i samme genre og var vild med det. Vil jeg læse mere Helle Helle? Måske, nu må vi se.

Har i et godt bud på andre bøger i samme genre som jeg bør/skal kende?

   ♥ ♥  ♡ ♡ ♡

Skriv et svar

