Anmeldelse: All the Bright Places (Bog)

KSHDK - 3

Forfatter: Jennifer NIven
Udgivelsesår: 2015
Forlag: Penguin Books

“Theodore Finch wants to take his own life. Violet Markey is devastated by her sister’s death. They meet on the ledge of the school bell tower, and so their story begins. It’s only together they can be themself”

Jeg lånte All the Bright Places af Mia-Maija, uden egentlig at have nogen forventninger til den overhovedet., andet end at Mia-Maija virkede glad for det hun fik læst af den da vi var på vej hjem til Hamborg.
Jeg må indrømme at bogen overraskende mig på mange måder. Den formåede at være i hvad jeg privat kalder genren “John Green” uden at blive.. for meget, hvis det kan siges på den måde. Hele vejen igennem bogen var karakterne nogen jeg kunne have empati med og forstå, og selvom der sker flere utrolige ting for Violet og Finch tænkte jeg ikke på noget tidspunkt at bogen var urealistisk eller at den mistede noget af karakternes forhold til hinanden og til “virkeligheden”

Vil jeg anbefale den? Ikke nødvendigvis, men jeg tænker stadig på bogen og slutningen var for mig decideret modig.
Et godt og solidt bud på en bog i en genre der trænger en smule til det.

♥ ♥ ♥ ♥ ♡

Skriv et svar

