Anmeldelse: The Giver (Bog)

Forfatter: Lois Lowry

Udgivelsesår: 1993

For to uger siden besøgte jeg min kære veninde Astrid i Hamborg.
Astrid og jeg snakker altid rigtig meget om bøger, og vi elsker at anbefale hinanden ting, så det var ingen overraskelse at jeg endte med at få 5 bøger med hjem i kuffereten efter turen.
En af de bøger jeg fik med hjem var The Giver af Lois Lowry.
Astrid sagde at det var en af de bedste ungdomsbøger hun længe havde læst, og jeg kan kun give hende ret.

Jeg slugte The Giver på mindre end 6 timer. Historien handler om drengen Jonas der lever i en utopisk verden, hvor alting muligvis ikke er så harmonisk som det virker.

Jeg vil ikke umiddelbart fortælle så forfærdeligt meget om selve plottet, da jeg selv vil give dig muligheden for at opleve historien med alle dens finurligheder.

Historien engagerede mig, gjorde mig rasende, trist og mest af alt overrasket.

Jeg anbefaler den fuldstændig og giver den 4 ud af 5 stjerne. Den eneste grund til at den ikke har fået 5 ud af 5 er at jeg blev en smule skuffet over slutningen.

Skriv et svar

