Anmeldelse: Hvor blev du af Bernadette (Bog)

image

Forfatter: Maria Stemple
Udgivelsesår: 2013
Forlag: Gads Forlag

“Bernadette og hendes familie er flygtet i eksil fra Los Angeles til Seattle, og har slået sig ned i en faldefærdig nedlagt pigeskole. Bernadette har svært ved at falde til og udvikler en stærk social fobi, og forlader derfor sjældent huset.

Da Bernadettes datter Bee vil indløse sin belønning for at have fået topkarakterer i skolen, kan hun ikke klare det mere og ser kun én udvej – hun må gå under jorden!”

For en gangs skyld ikke en bog Astrid har anbefalet, haha. Jeg har hørt om “Hvor blev du af Bernadette / Where’d you go Bernadette” fra flere forskellige steder og det jeg havde hørt var egentlig ikke synderligt positivt, men da jeg så den på biblioteket kunne jeg nu alligevel ikke lade vær med at snuppe den.

Jeg synes bogen var rigtig god. Den var sjov, personerne var interessante og jeg sympatiserede faktisk overraskende meget med Bernadette da jeg langt hen af vejen kunne forstå hende. Den del af bogen jeg var mindst vild med var faktisk Bernadettes mands udvikling efter hendes forsvinden.

Vil jeg anbefale bogen til nogen? Ikke nødvendigvis. Jeg synes som sagt den var ganske udemærket, men medmindre jeg møder en der f.eks elsker Confession of a Shopaholic serien med en brændende passion, ville jeg anbefale den, men ellers ikke.

Hvad synes I om den hvis I har læst den?

♥ ♥ ♥ ♥ ♡

Skriv et svar

